Elmir Nabiullin: „Začal som byť na ihrisku drzý, ale v živote som zvyknutý byť skromný. Elmir Nabiullin: „Moji rodičia stále spravujú moje financie“ Kúpil som svojim rodičom vidiecky dom a SUV

BERDIYEV MA ROZUMEL

- Raz si povedal: "Chcel by som sa stať pre Rubina tým, čím sa stal Totti pre Ríma alebo Gerrardom pre Liverpool." Prečo sa to nestalo a ty si odišiel z Kazane?

Je to ťažká otázka. V prvom rade chcem povedať, že som Rubinovi vďačný za všetkých 10 rokov, čo som tam hral, ​​no potrebujem sa posunúť ďalej, a tak som sa rozhodol opustiť tím a ísť do Zenitu.

- Keď vstúpite naposledy Hovorili ste s Kurbanom Berdyevom?

Pred odchodom do Zenitu som za ním prišiel po radu. Povedal, že mi rozumie, zaželal mi šťastie, povedal, že na mňa dá pozor.

- Zaujímal sa o vás aj Spartak. Prečo ste si vybrali Zenit?

Skutočný záujem bol len zo strany Zenitu, preto sme sa rozhodli pre tento krok. Zenit sa o mňa zaujíma už mnoho rokov, to je pravda veľký klub a chcel som si to vyskúšať tu.

- Ak by prišli rovnaké návrhy od Spartaka a Zenitu súčasne, čo by urobili?

Stále by som volil Zenit.

- Prečo?

Myslím, že je pre mňa vhodnejší.

- Prečo prevod trval až do konca okna? Z tohto dôvodu ste neboli zaradení do zostavy Európskej ligy.

Rokovania viedli moji zástupcovia, takže táto otázka je pre nich pravdepodobnejšia. Môžem len povedať, že o ponuke som sa dozvedel len pár dní pred prestupom, vo februári, keď som bol na sústredení s Rubinom. Všetko sa udialo veľmi rýchlo.

Elmir NABIULLIN. Foto Vjačeslav EVDOKIMOV, FC Zenit

V ZENITE VEDEL MNOHO PREDTÝM

- Verí sa, že ste boli kúpený ako náhrada za Criscito. Diskutovali ste na túto tému s vedením Zenitu?

Vedenie Zenitu len povedalo, že do budúcna ma vidí ako hlavného ľavého beka.

- S ktorým zo starobincov Zenitu ste za posledný týždeň najviac komunikovali?

S Ozdojevom veľa komunikujeme s Kuzjajevom, Žirkovom, Kokorinom... S mnohými z nich som sa poznal už predtým, a preto sa ľahko prispôsobujem tímu. Pýtal som sa ich na bývanie, pýtal som sa, kde je najlepšie ho zohnať.

- A kde?

Chlapci odporúčajú Petrogradku, Krestovský ostrov.

- V „Rubin“ vám Ryzhikov a Gekdeniz komentovali, pretože ste ich oslovovali „vy“. Ste v Zenite dokonca s každým priateľský?

Áno, toto sa najprv stalo v Rubine. Sú to skúsení, dospelí hráči, preto som ich spočiatku oslovoval len „vy“. V Zenite je situácia voľnejšia – všetci sú priateľskí.

- Aj so Žirkovom a Ivanovičom?

Aj s nimi. Navrhujú a pomáhajú.

- Na štadióne Petrohradu ste hrali už v júli minulého roka. Ako sa vám páči aréna?

Som ohromený tým, koľko fanúšikov prichádza na štadión a podporuje tím. Na tribúnach je veľa ľudí, takmer každý zápas je štadión plný, je to super. Zenit má veľmi dobrú podporu.

- Najmä v porovnaní s Kazaňou.

Rubin mal vysokú návštevnosť aj pri prvom otvorení Kazaňskej arény. Je pravda, že v poslednej dobe je málo divákov a to je veľké sklamanie.

BRAT BY BOL NA MŇA HRDÝ

- Na webe Zenitu sa v správach o vás v prvom riadku píše: „Novica Zenitu priviedol do futbalu jeho starší brat Adele.“ Povedz nám niečo o ňom.

Ako dieťa som často hrával futbal na dvore, pri dome bola krabica a kopali sme si do lopty do snehu. Brat ma tiež vzal so sebou, dokonca ma k nemu priviedol športový klub"Raketa" kde ja cvičil judo. Ale som v tom futbalový oddiel Nepáčilo sa mi to, tak som odišiel. Aj keď som pokračoval v hraní v škole a jedného dňa na súťaži medzi triedami si ma všimol tréner Renat Rashidovich Ibragimov a pozval ma do Športovej školy mládeže-14. Potom požiadal rodičov o povolenie a tí súhlasili, že ma pošlú na futbal. Aj keď som bol v detstve často chorý, vždy som bol prechladnutý, takže sa ma rodičia báli pustiť. Ale je dobré, že to dali preč - všetko odišlo.

- Ako sa stalo, že tvoj brat zomrel? čo sa stalo?

Na ulici pravidelne dochádzalo ku konfliktu s istým mužom, ktorý sa v jednej chvíli prudko otočil a bodol Adel priamo do srdca. Keby môj brat videl nôž, bol by vopred odskočil, ale ani si nepredstavoval, že všetko takto dopadne.

- Našli ste vraha?

Áno, teraz sedí.

- Ak by teraz žil váš brat, súťažil by za ruský národný tím?

S judom by uspel. Myslím, že má zo mňa veľkú radosť.

NAJLEPŠÍ ĽAVÍ BRÁNI: MARCELO, MILNER A ŽIRKOV

- Rinat Bilyaletdinov vás porovnal s Baleom. Súhlasíte s týmto porovnaním?

Začal som hrať ako krídelný útočník, no v istom momente ma preradili do obrany. Bale býval aj obrancom a rád sa zapájal do útokov. Myslím, že áno, sme si v niečom podobní.

- Bale bol počas kariéry preradený z obrany do útoku. Možno by ste sa mali presťahovať aj vy?

Ak to tréner dá do útoku, nebude mi to vadiť. Ale tréner vie lepšie, kde je najlepšie ma použiť.

- Vymenujte tri najlepší futbalisti pokoj vo svojej pozícii.

Prvým je Marcelo z Realu Madrid. Potom Milner z Liverpoolu – páči sa mi, že hrá v strede poľa aj na obrannom krídle. Tretím nech je Žirkov. Pamätám si, ako hral eur -2008 v pozícii ľavého zadného.

- Povedali ste, ako ste skončili vo futbalovej sekcii. A čo Rubin?

Niekoľko rokov ma tréner Gennadij Orlov, ročník 1995, povolal do Rubinu.

- Je to dobré meno.

Áno, menovec komentátora Zenitu. Niekoľko rokov mi volal, ale s rodičmi sme si mysleli, že ešte nie sme pripravení presťahovať sa do Rubinu. A jedného dňa povedal, že už za mnou nebude bežať. V tej chvíli nám niečo cvaklo a rozhodli sme sa, že je čas.

Elmir NABIULLIN. Foto: Daria ISAEVA, "SE"

KÚPIL SOM RODIČOM VIDIECKÝ DOM A SUV

- Radíš sa o všetkom s rodičmi?

áno. Ich názor je pre mňa veľmi dôležitý.

- Hulk kúpil svojim rodičom dom s prvým platom. čo ty?

Kúpil som veľkú tortu a všetky peniaze som dal rodičom. Robím to aj teraz. Ak niečo potrebujú, ale nemôžu si to dovoliť, vždy im pomôžem.

- Aký je tvoj najcennejší darček pre rodičov?

Postavil som im vidiecky dom a otcovi som kúpil SUV.

- Spravujú ešte rodičia tvoje financie?

Povedal by som, že áno. Ale ak potrebujem akúkoľvek sumu, bez problémov ju zoženiem.

- Vráťme sa k Rubinovi. Pod Berdyevom pred piatimi rokmi nebola šanca preniknúť do prvého tímu?

Bolo to ťažké. V základe nehrali mladí ľudia, hoci ma tréner zapájal do priateľských hier.

- Keď prišiel Biljaletdinov, predpokladali, že teraz skončíte základná zostava?

Vedel som, že rád pracuje s mladými ľuďmi. Boli myšlienky, že by som mal dostať šancu. A tak sa aj stalo.

- Pred debutom v zápase proti Anži ste povedali, že ste sa desaťkrát zapotili. Budete mať pred debutom za Zenit rovnaké obavy?

- (Smiech) Samozrejme, budem sa báť menej, pretože som už hral na ruskom šampionáte, ale určite budem nervózny.

- Vymenujte tri najpamätnejšie zápasy pre Rubina.

Zápas s Liverpoolom vonku, keď sme hrali 1:1. Zápas s CSKA v lete 2014, keď sme vyhrali 2:1 a Karadeniz skóroval posledné minúty. A zápas so Zenitom na jar 2015, keď som strelil prvý gól na šampionáte.

Iľja KUTEPOV a Elmir NABIULLIN. Fotografia Daria ISAEVA, "SE"

PRED ROKOM JA ZÁUJEM O „SAINT-ETIENNE“

- V decembri 2015 Western a naše médiá informovali o záujme Southamptonu o vás. Čo o tom vieš?

Videl som správy v tlači, ale nepočul som o podrobnostiach, tieto informácie sa ku mne nedostali. Viem, že pred rokom sa o mňa zaujímalo Saint-Etienne, hovoril o tom môj agent Thomas Zorn.

- Ak by ste dostali ponuku, prestúpili by ste?

ja by som si to myslel. Európa je tiež veľkým krokom. Mojím cieľom je hrať v Európe.

- Podpredseda vlády Ruskej federácie Vitalij Mutko vás použil ako príklad pred pár rokmi, keď hovoril o plodoch limitky. Sám si myslíš, že ti limit na zahraničných hráčov pomohol k postupu?

Pomoc naozaj existuje. Tento limit pomáha ruským hráčom získať hernú prax.

- Ako vnímate myšlienku zavedenia platového stropu pre mladých futbalistov?

To bude užitočné pre mladých hráčov. Aj keď všetko závisí od charakteru. Niekto môže zabudnúť na futbal, ak mu dajú veľký plat, ale niekto to berie ako normálne a pokračuje v práci.

Daler KUZYAEV. Foto: Daria ISAEVA, "SE"

PRÍKLAD - KUZYAEV

- Pred rokom a pol ste v ňom hrali dokumentárny film. Cítili ste sa ako hviezda?

- (úsmev) Nie. Bol som požiadaný, aby som sa objavil, zachytený kamerou každodenný život, tréning, nič špeciálne. Necítil som sa byť hviezdou.

- A po presťahovaní do Zenitu?

Ani nie. Je len pekné, že takáto ponuka prišla. Bolo ťažké ho odmietnuť, nie každý to robí. Je to pre mňa veľký krok, neodpustil by som si, keby som odmietol.

- Nezmiatli vás príklady Bucharova, Ryazanceva, Domingueza, Ansaldiho, ktorí prešli z Rubinu do Zenitu a nehrali tu?

Nie, nezostrelili. Pre mňa je príkladom Daler Kuzyaev. V Zenite mu všetko vychádza a myslím si, že aj mne bude všetko klapať.

- Máte nejaký cieľ na najbližších šesť mesiacov?

Mojím cieľom je dostať sa do ruského národného tímu a chcem to dosiahnuť prostredníctvom Zenitu. Vrátane postupu na majstrovstvá sveta.

- Kedy ste sa naposledy rozprávali so Stanislavom Cherchesovom?

Na jeseň, na konci tréningového kempu, si ma zavolal do kancelárie. Potom mi povedal, že potrebujem dospieť, získať viac sebavedomia, aby som dozrel.

- Počuli ste, že vás údajne zaradili do zoznamu potenciálnych účastníkov MS 2018, ktorý zostavil Stanislav Čerčesov?

Áno, niekto mi o tom povedal. Je to pekné, ale nie dôležité. Rozhodovať bude len konečná súpiska zaradených do reprezentácie.

Elmir Nabiullin - Ruský futbalista, obranca Rubinu a ruskej reprezentácie, najlepší mladý futbalista RFPL 2014. Elmir sa narodil v Tatarstane, je študentom DYUSSHOR-14 a neskôr získal skúsenosti na akadémii Rubin. V marci 2014 debutoval v hlavnej zostave tímu Ruby. Na konci sezóny 2014/15 bol uznaný za najlepšieho mladého hráča šampionátu. V marci 2015 debutoval v hlavnom kádri ruského národného tímu, keď nastúpil ako náhradník v priateľskom zápase proti Kazachstanu.

  • Celé meno: Elmir Ramilyevich Nabiullin
  • Dátum a miesto narodenia: 8. marca 1995, Kazaň (Rusko)
  • Úloha: ľavou zadnou

Klubová kariéra Elmiry Nabiullinovej

Narodil sa v Kazani, pôvodne bol vychovaný v radoch DYUSSHOR-14, potom sa presťahoval do akadémie Rubin. Pracoval pod vedením Renata Rashidoviča Ibragimova. V doraste Rubin bol kmeňovým hráčom základnej zostavy a nosil kapitánsku pásku. Sezónu 2012/13 strávil v rezerve tímu Kazaň, kde bol aj hráčom základnej zostavy. Prvú polovicu sezóny 2013/14 vynechal pre zranenie. Uzdravil sa pod vedením Jevgenija Georgijeviča Bondarenka a v zime odišiel s prvým mužstvom na sústredenie do Turecka. V marci 2014 debutoval v hlavnej zostave tímu Kazaň od prvých minút zápasu proti Anzhi. Samotný futbalista zhodnotil svoj debut takto:

„Dojmy sú neopísateľné, najprv tam bolo nadšenie, ale potom to prešlo. Po zápase ma tréneri pochválili. Myslel som si, že to bude ťažšie. Teraz musím ospravedlniť dôveru trénerského štábu.“

Až do konca sezóny Renat Bilyaletdinov naďalej dôveroval Elmirovi s miestom na ľavom krídle obrany a uvoľnil ho v šiestich majstrovských stretnutiach. V nasledujúcej sezóne vynechal obranca iba päť zápasov národného šampionátu. 12. apríla 2015 strelil svoj debutový gól v drese Ruby, čím priniesol remízu v konfrontácii so Zenitom. Nabiullin pridal aj päť asistencií. Na konci sezóny bol uznaný za najlepšieho mladého futbalistu na majstrovstvách Ruska. Za talentovaného obrancu hlasovali Fabio Capello, Leonid Slutsky, Mutko, Villas-Boas, Galitsky a mnoho ďalších futbalových postáv v krajine. Elmir bol tiež zaradený do symbolického zoznamu najsľubnejších hráčov planéty podľa britskej publikácie The Telegraph.

V lete 2015 sa o futbalistu aktívne zaujímali Zenit a Spartak Moskva, no predstavitelia tímu Tatarstan dali jasne najavo, že sa so svojím futbalistom nerozídu, hoci zvažovali možnosť výmeny za Christiana Ansaldiho a doplatku od protilietadlových strelcov. Nabiullin začal sezónu 2015/16 v Rubine a už 30. júla odohral svoj prvý zápas v Európskej lige. Svoj prvý gól v novej sezóne strelil 27. septembra v domácom zápase proti Uralu (1:2).

Medzinárodná kariéra Elmiry Nabiullinovej

V roku 2011 dostal pozvánku do ruskej reprezentácie do 17 rokov, odohral tu 10 zápasov a strelil 1 gól. Nasledujúce dva roky strávil v tíme U18 a debutoval aj v mládežníckom tíme U19 Od roku 2014 je Nabiullin hráčom dorasteneckého tímu ruskej reprezentácie. V marci 2015 debutoval v hlavnom tíme národného tímu v priateľskom zápase proti Kazachstanu. Následne sa dostal do aplikácie o priateľský zápas proti Bielorusku, ako aj na kvalifikačný zápas o Euro 2016 proti Rakúsku. Po tom, čo sa Leonid Slutsky pripojil k tímu, prestal byť zaradený do súpisky hlavného tímu.

Individuálne úspechy Elmiry Nabiullinovej

  • Najlepší mladý futbalista majstrovstiev Ruska 2014
  • Elmirovým idolom je krajný obranca Realu Madrid Marcelo;
  • V októbri 2015 som kúpil 50 lístkov pre školákov na zápas Európskej ligy proti Liverpoolu.

Mladý ruských hráčov o futbale sa oplatí zamyslieť. Nepotrebujú šialené platy, hovorí obranca Rubin Kazan

Ak dáme bokom profesionálne záujmy novinára, potom môžeme jednoducho obdivovať mladú „hviezdu“ tatarského futbalu, „Tatar Bale“ Elmira Nabiullina. Skromný, málomluvný chlapík, ktorý sa tvrdou prácou a čiastočne aj talentom prebojoval do hlavného tímu rodného klubu - Rubina Kazaň. V exkluzívnom rozhovore športové vydanie„Nabi“ sa dostal do rozhovoru s Realnoe Vremya a povedal nám o všetkých fázach svojej zaujímavej cesty. Okrem toho Elmir hovoril o tréneroch Rubin Kazaň - minulých a súčasných, zhodnotil nadchádzajúci platový strop pre mladých hráčov v ruskom futbale a vo všeobecnosti sa prekonal vo výrečnosti.

"Stále dávam všetky peniaze svojim rodičom"

Ste jedným z mála miestnych futbalistov, ktorým sa podarilo prebojovať do seniorského Rubina. Prečo je vás tak málo?

Je to ťažká otázka. Zdá sa, že máme všetko a vybudovali sme akadémiu na Rubine. Prečo vás nevezmú do hlavných tímov? Neviem, možno by mali najskôr prejsť všetkými fázami profesionálneho futbalu. Hrať v mládežníckom tíme a v iných ligách. A potom budú prijatí tí, ktorí vyrastú na požadovanú úroveň. Tréneri nie sú ich vlastní nepriatelia. Bude úroveň - bude kompozícia.

- Ako si sa dostal k futbalu? Prečo nie napríklad hokej?

Ako dieťa som hrával aj bandy na krabiciach. Neviem, ale futbal sa mi páčil viac. Najprv som hral v SDYUSSHOR. Môj prvý tréner - Renat Rashidovich Ibragimov , robil nábor hráčov, všimol si ma, oslovil moju mamu - pracovala v škole. V detstve som bol často chorý, a preto moja mama nebola s týmto nápadom spokojná. Tréner nás presvedčil, skúsime to. Mama to vzdala, dobre, nechaj ju ísť. Tak som začal hrať futbal.

- Hrávali ste v obrane od detstva?

Nie, začal som urazene. Potom ma preradili na obranu.

- Prečo?

Neviem, takto to videl tréner.

- Kde sa ti najviac páčilo? V obrane alebo v útoku?

Keď sme boli malí, každý chcel skórovať viac, vpredu sa im to, samozrejme, páčilo.

- Ako to dopadlo s dvojníkom Rubinom?

Spočiatku nás zobralo niekoľko ľudí. Spočiatku bolo ťažké prispôsobiť sa. Napriek tomu tam boli rýchlosti oveľa vyššie a potom som si pomaly začal zvykať a keď ma zavolali do hlavného tímu, už to bolo jednoduchšie.

O študentoch kazaňského futbalu: „Zdá sa, že máme všetko a vybudovali sme akadémiu, na Rubine študuje veľa ľudí.“ Prečo vás nevezmú do hlavných tímov? Neviem, možno by mali najskôr prejsť všetkými fázami profesionálneho futbalu."

- Pamätáte si na moment, keď ste sa stali profesionálnym futbalistom? To znamená, že som začal zarábať peniaze.

Samozrejme, že si pamätám. Ale v dvojhre sme takí neboli veľké platy. 15 tisíc rubľov, nie viac.

- Najprv si dal všetko svojim rodičom?

Áno, stále dávam všetko svojim rodičom. Ovládajú moje peniaze.

"Za Berdyeva sa len málo mladých ľudí podarilo dostať do tímu"

Za Berdyeva sa vraj ťažko niekto z mládeže dostal do základnej zostavy. Bolo to tak?

Áno, za Berdyeva si ani nepamätám, že by mladí hráči hrali. Málokomu sa to podarilo.

- Angažovali ste sa v tom čase v nadácii?

Áno, ale iba počas tréningu. Disciplína je pre neho na prvom mieste. Berdyev je tvrdý a náročný tréner.

- Hrali ste vtedy za neho aj v obrane?

- Bol nejaký moment, keď ste boli najbližšie k základni?

Mali sme pohárové hry, bol som pozvaný na školenie. Hrali s Luch-Energiya o pohár, zobrali niekoľko mladých hráčov a tesne pred zápasom som sa zranil.

- Ako sa k vám potom pri tréningu so základňou správali starší? Podporili ste?

určite. Veľa hráčov som už poznal, takže to bolo jednoduchšie, navrhli a pomohli. A rýchlo sa prispôsobil. Sharonov pomohla predovšetkým a dala veľa rád.

- Mnoho ľudí verí, že Bilyaletdinov vám vydláždil cestu k dospelému futbalu. čo myslíš?

Áno, súhlasím. Bilyaletdinov si to všimol a pozval ho k sebe. Najprv ma začal volať, aby som trénoval s hlavným tímom. Potom povedal: pripravte sa hrať. Bolo to pred vonkajším zápasom s Anzhi. Ale myslel som, že pôjdem von na 10-15 minút, ale postavil ma na štart. Nečakal som to, samozrejme.

O príprave pod Bilyaletdinovom: „Fyzicky sme boli veľmi dobre pripravení, takže v druhom polčase sme prešli takmer všetkými tímami“

- Netriasli sa ti kolená, keď si vyšiel na ihrisko?

Pred zápasom bola mierna nervozita. A keď rozhodca odpískal, všetko išlo preč.

- Hrali ste tam na rovnakom boku s Karadenizom?

Áno, s ním.

- Už dlhšie si všímam, že počas zápasov do teba niečo strká, naznačuje ti niečo?

Áno, stáva sa.

- Ako to bolo v prvom zápase?

Viac aj tlačil a povzbudzoval. Povedal mi, že je tam všetko.

- Od samého začiatku si bol nejakým spôsobom veľmi aktívny v napádaní, ale hovoria, že si skromný...

No áno, myslím si, že toto sú moje silné vlastnosti – zapojiť sa do útoku. Preto milujem tento biznis.

"Biljaletdinov a Bondarenko nás dobre fyzicky pripravili"

- Prečo bol Bilyaletdinov tím taký silný, ktorý obsadil 5. miesto na šampionáte?

Fyzicky sme boli veľmi dobre pripravení, takže v druhom polčase sme prebehli takmer všetky mužstvá.

- To bolo obzvlášť viditeľné v zápase s CSKA. Pamätáte si?

Kedy ste vyhrali 2:1? určite.

- Bývalý atletický atlét s vami trénoval vo „fitness“. Po prepustení Bilyaletdinova naňho vystrelili mnohé kritické šípy.

Áno, Bondarenko... Verím, že prispel k týmto víťazstvám. Výhod bolo viac, boli sme tak dobre preverení z fyziky.

O „hviezdnej“ chorobe: „Nemyslím si, že som niekedy mal tento problém. A nebude. Všetci moji blízki vám to potvrdia.“

- Na konci tejto sezóny ste sa stali najlepším mladým hráčom Ruska. Aké emócie tam boli?

Keď dostávate takéto ocenenia, je to veľmi milé a motivuje vás to a dodáva vám to viac sebavedomia.

- Sledujete aj iné kariéry iných nominovaných? Ten istý Miranchuk...

Poznáme sa už dlhšie, z ruského dorastu. Áno, Miranchuk rastie, je na ňom vidieť, že sa takticky aj technicky zlepšuje.

- Problémy s hviezdna horúčka nebolo to tak?

Myslím, že tento problém som ešte nikdy nemal. A nebude. Všetci moji blízki vám to potvrdia.

"Gracia sa zameriava na obranu"

Nadobudol som dojem, že v prvej sezóne boli vaše útoky a obrana vyrovnanejšie ako pod Chalom. čo myslíš?

Verím, že keď hráte dobre v prvej sezóne, to isté sa od vás vyžaduje aj v druhej. Niekedy môžete vyhorieť a niečo také sa stalo. Myslím si, že teraz sa musíme dostať do rovnakej formy a tvrdo trénovať.

- Čo konkrétne treba podľa vás zlepšiť?

Ako mladý sa potrebujem ešte veľa zlepšiť aj v technike, taktike, myslení, vo všetkom.

- Na čom presne s vami teraz Javier Gracia pracuje? Na čo sa zameriava?

Kladie väčší dôraz na obranu. Aby sme v obrane pôsobili jasnejšie.

- Prečo to vždy nefunguje?

Pretože nie tak dávno sme na tom začali pracovať. Predtým, pred vymenovaním Gracie, tomu možno nevenovali veľkú pozornosť. A teraz sa snažíme pôsobiť lepšie v defenzíve.

O tejto sezóne: „Postupne nachádzame svoj štýl hry. Nedeje sa to naraz. Tréneri a hráči sa musia prispôsobiť ruský futbal. Ale už sa zlepšujeme"

- Bill aj Chaly ťa skúšali v strede poľa, bližšie k útoku. Prečo experiment zlyhal?

Neviem, skôr som zvyknutý na obranu. Možno som dlho nehral ofenzívne. Možno, keby som mal viac praxe v strede poľa, zlepšil by som sa na tejto pozícii.

- Možno len potrebujete viac priestoru na beh, ako je to v prípade krajného obrancu? (smiech)

Možno (usmeje sa).

- Táto sezóna bola „Rubin“ využívaná veľmi dlho. Môžeme povedať, že ste už našli svoju hru?

Postupne nachádzame svoj herný štýl. Nedeje sa to naraz. Tréneri a hráči sa musia prispôsobiť ruskému futbalu. Ale už sa zlepšujeme.

- Môžete opísať Rubinov herný štýl? momentálne?

Teraz musíme viac kontrolovať loptu. Možno veci ešte nefungujú, ale myslím si, že ešte máme všetko pred sebou.

"Som veľmi vďačný Javimu"

Gracia je tvoja prvá zahraničný tréner, a som si istý, že nebude posledný. Čo nové ste sa naučili z tejto skúsenosti?

Xavi veľmi podporuje mladých hráčov a dodáva nám sebavedomie. Každou chybou motivuje hráča, aby na túto chybu rýchlo zabudol a pokračoval v hre. Som veľmi vďačný, keď mi to Javi vždy povie a povzbudí ma. Na rozdiel od ruskí tréneri, nekoná autoritatívne, ale snaží sa vysvetliť.

Rubin má pred sebou zápas s Rostovom, ktorý pre mnohých fanúšikov znamená veľa. Pripravujú vás členovia tímu nejako špeciálne na zápas s Rostovom?

Do zápasu je ešte čas, no už sa naň pripravujeme. Aj keď k takýmto rozhovorom nedošlo, ich tím ešte nebol vyriešený. Ale s Rostovom som ešte nepocítil zvláštny vzťah. Aj keď je niečo vo vzduchu.

si mladý nádejný futbalista. Aké sú vaše kariérne priority? Rubina neberieme, je jasné, že toto je náš domovský klub. Ste v zásade pripravený zostať na ruskom šampionáte alebo sa prebojovať do Európy?

Prvou úlohou je dostať sa do prvého tímu. Je pre mňa veľmi dôležité byť tam. No rád by som si vyskúšal účasť na európskom šampionáte. Myslím, že španielčina by mi vyhovovala viac.

O priateľovi: „Mám priateľku. Chodili sme spolu asi dva roky.<...> Volá sa Zukhra. Plány? Najvážnejší!"

Ste pripravený znížiť plat za možnosť hrať v Španielsku? Takže napríklad Kokorin alebo Denisov to odmietli.

Aby som bol úprimný, mám záujem hrať v Európe. Dá sa povedať, že som od detstva sníval o tom, že tam budem hrať. Peniaze v tomto prípade nebudú príliš dôležité.

Aké sú podľa teba šance prebojovať sa do reprezentácie? domáci šampionát svet do 18? A kto sú vaši hlavní konkurenti?

Hlavnými konkurentmi sú Zhirkov, Kudryashov a Petrov. Momentálne sú volaní. Aké sú moje šance? Toto by sa podľa mňa malo opýtať trénerov. Ale chcel by som tam byť čo najskôr.

- Sú s vami tréneri prvého tímu v kontakte? Motivovaný?

Momentálne nie.

„Naštvať kazanské dievčatá? Nie strašidelné"

- O vašej skromnosti kolujú legendy. Prejavuje sa to rovnako na ihrisku aj v živote?

Predtým áno, ale teraz som sa stal oveľa odvážnejším na ihrisku a hráči a tréneri to vidia a berú na vedomie.

- Takže na ihrisku už nie ste „tichý“?

Je to presne tento komponent, ktorý pridávam.

- Prečo v živote zaostávaš?

Neviem, možno som si na to zvykol.

- Som si istý, že ďalšia otázka veľmi znepokojuje kazanské dievčatá. Aký je váš osobný život?

Sklamem ťa, mám priateľku. Chodili sme spolu asi dva roky.

- Povedz mi viac: ako ste sa stretli, ako sa voláš, aké sú tvoje plány?

Raz sme prišli na narodeninovú oslavu kamaráta. A tam som ju uvidel. Dlho som na ňu nemohol zabudnúť, spýtal som sa priateľov, aký je jej osobný život. Ako sa na chlapa patrí, urobil prvý krok – vypýtal si telefónne číslo. Takto sme sa stretli, začali komunikovať a potom spolu chodiť. Volá sa Zukhra. Plány? Najvážnejšie!

- No, vzal to a naštval všetky kazaňské dievčatá.

Nie strašidelné (smiech).

- Ešte bývaš s rodičmi?

- Vo veku 21 rokov sa už ľudia väčšinou snažia žiť samostatne, za všeobecný rozvoj osobnosti...

Áno, súhlasím. Je čas, ale u rodičov som si už zvykol. Čoskoro sa však budeme musieť pripraviť na samostatný život.

- Sú tvoji rodičia na to pripravení?

Myslím, že ešte nie. Ale myslím si, že ma budú podporovať po celý čas, nevidím na tom nič zlé. Budeme tiež komunikovať.

K platovému stropu pre mladých hráčov: „Myslím si, že to bude fér. Mladí hráči by mali v prvom rade myslieť na futbal."

- Kto je lídrom medzi hráčmi v modernom Rubine? Predtým tam bol napríklad Karadeniz, ale teraz už takmer nehrá.

Rochina, Zhonatas, strážca brány Ryzhikov, teraz ukazujú vodcovské kvality. A v šatni ako vždy Ryzhikov. No, Karadeniz a Kuzmin, samozrejme.

- Ktorý z hráčov Rubinu ti viac pomohol vo vývoji?

Spočiatku to bol Sharonov, ako som vám už povedal. A keď som už začal hrať, bol to Karadeniz, veľmi pomohol.

- A čo?

V pohyboch na ihrisku napr. Keď niečo nevyšlo, povedal, že tu je potrebné urobiť toto, tu je potrebné urobiť toto a cez tlmočníka mi to vysvetlil. A postupne som začal chápať a zlepšovať, čo to vyžaduje.

„Mladí ľudia by mali myslieť na futbal, nie na peniaze“

- Ale teraz hráte s Tkachukom častejšie. Aká je vaša interakcia?

Áno, aj on rád dáva tipy. Pomáha aj mne. Je to vzájomné: on je v mojej obrane, ja som v jeho útoku.

Je to takmer hotová vec: od novej sezóny plánujú zaviesť platový strop pre mladých hráčov „s pasom“. Tvoj postoj?

Myslím, že to bude fér. Mladí hráči by mali v prvom rade myslieť na futbal. Nemusia mať šialené platy. V opačnom prípade sa môžu kvôli tomu stratiť. Všetko treba robiť postupne.

- Achmetov teraz prešiel, prečo vlastne nehrá - na otázku stratených? ( smeje sa)

No platy s tým rozhodne nemajú nič spoločné. Najprv hral, ​​potom niečo nevyšlo, ale stále sa ukazuje na tréningu a to určite prinesie ovocie. Bude mať šancu.

- V podstate nemáte v hlavnej zostave konkurenta?

Na tréningu bol Mavinga a na tomto poste sa hral aj Bergström.

- Odohral tam pár zápasov a už ho nikto nevidel.Za aký klub snívaš hrať?

Mojím detským snom je hrať za Real Madrid (usmeje sa).

Zdá sa, že všetci „Hispanofili“ sa delia na fanúšikov Realu Madrid a Barcelony. Prečo vo vašom prípade „kráľovský klub“?

Odpoveď je už v otázke (úsmev). Klub je kráľovský.

- Máte nejaké idoly medzi ľavými obrancami v našom a svetovom futbale?

Mojím idolom je Marcelo z Realu Madrid. A z ruského šampionátu to bol Ansaldi. Keď som bol malý, sledoval som jeho zápasy za Rubina.

"Keby nebolo môjho brata, sedel by som doma"

- V prvej reprezentácii ste debutovali proti Kazachstanu. Ako ste sa o výzve dozvedeli?

Toto mi povedala mama. Čítal som túto správu na internete. Bolo to veľmi milé, bola to moja prvá výzva do reprezentácie.

- Čo robíš? voľný čas z futbalu?

Snažím sa tráviť viac času s rodičmi a priateľmi.

- Kam ideš s kamarátmi? Zaujímalo by ma, čo robia skromní hráči Rubinu.

Neviem, nič také neexistuje. Ideme do kina, kaviarne. Trávim čas doma, nič zaujímavé.

O idoloch: "Mojím idolom je Marcelo z Realu Madrid." A z ruského šampionátu to bol Ansaldi. Keď som bol malý, sledoval som jeho hry vo farbách Rubina.

- Je známe, že váš zosnulý brat Adele mal vážny vplyv na vašu futbalovú budúcnosť?

Keby nebolo jeho, sedela by som doma. Bol to on, kto ma vytiahol na dvor hrať futbal.

- Čo sa stalo tvojmu bratovi? Hovoria, že zabíjali...

Nastala tam nejaká nepochopiteľná situácia. Nejako zašiel za roh. A nejaký chlap hovorí: "Čo tu robíš?" Slovo za slovom ten chlap odchádza. Brat ho dobehne, chcel prísť na to, čo sa stalo. A hneď sa bez slova otočil a bodol ho do srdca.

Jeden môj spoločný známy mi povedal: Pamätám si, že oni dvaja (Elmir a Adele) prišli navštíviť svojich príbuzných a hrali sme proti ich ulici. Náš tím, ako hovorí, bol silný, ale okrem Adela za nich nehral nikto. Bol to silný útočník, Nabiullin vždy stál za ním, pretože bol malý. Existovalo také niečo?

Áno, len sa hrali medzi sebou, keď prišli do ich dediny. Majú svoje polia. Je zábavné kopať do lopty. Hlavnou hviezdou tam bola Adele, no všetky boli odo mňa staršie a veľmi mi pomohlo, že som hral s dospelými.

Arthur Khalilulov, Zulfat Shafigullin, foto Oleg Tikhonov